Η λογική της σπόντας.
Μιας και σύντομα θα ξέρουμε τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής έρευνας, θέλω να υπενθυμίσω κάτι: όποιο κι αν είναι το συμπέρασμα της έρευνας, δεν θα μας πει τίποτα για το λόγο που πυροβόλησε ο φρουρός.
Ο Κούγιας έχει στηρίξει την υπεράσπιση του πελάτη του στο επιχείρημα που μπορούμε να διατυπώσουμε ως εξής:
"Η σφαίρα εξοστρακίστηκε, άρα ο φρουρός δεν είχε σκοπό να σκοτώσει" (ή είχε σκοπό να εκφοβίσει κλπ, το ίδιο είναι).
Αυτό όμως είναι λογική πλάνη. Από την πρόταση "Η σφαίρα εξοστρακίστηκε" δεν προκύπτει λογικά η πρόταση "ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει". Δεν είναι δυνατόν να αποδείξουμε λογικά την πρόθεση στην αρχή μιας πράξης από το αποτέλεσμα της πράξης.
Αυτό φαίνεται αν αντιστρέψουμε τη φορά του επιχειρήματος: "Ο φρουρός δεν είχε σκοπό να σκοτώσει, γι' αυτό εξοστρακίστηκε η σφαίρα".
Καταλαβαίνουμε οτι αυτό το επιχείρημα είναι παράλογο. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε γιατί εξοστρακίστηκε η σφαίρα. Ξέρουμε όμως οτι όταν κάποιος πυροβολεί δεν πετυχαίνει πάντα το στόχο του. Άρα η σφαίρα μπορεί να εξοστρακίστηκε ενώ ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει, μπορεί ομως και να εξοστρακίστηκε ενώ είχε πρόθεση να σκοτώσει.
Βλέπουμε λοιπόν οτι το γεγονός του εξοστρακισμού της σφαίρας, ή μη, δεν αποδεικνύει τίποτα, επομένως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα, ούτε υπέρ αλλά ούτε και κατά του φρουρού.
Κι όμως, αυτή τη στιγμή, ο Κούγιας αυτό ακριβώς πάει να μας πει. "Η σφαίρα εξοστρακίστηκε, άρα ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει." "Από που καταλαβαίνουμε οτι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει;" "Μα αφού η σφαίρα εξοστρακίστηκε." "Και τί σημαίνει που η σφαίρα εξοστρακίστηκε;" "Προφανώς οτι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει." Το "επιχείρημα" στην πραγματικότητα είναι ένας φαύλος κύκλος. Το ζητούμενο, η πρόθεση του φρουρού, επιχειρείται ν' αποδειχθεί με τη λήψη του ως δεδομένου. Αυτό που στην ουσία μας λέει ο Κούγιας είναι οτι "ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει, επειδή δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει".
Μαζί του, το ίδιο φαίνεται να πιστεύει κι η κοινή γνώμη. Εννοείται οτι όλοι θέλουμε να μάθουμε τί ακριβώς έγινε εκείνο το βράδυ. Αυτό όμως είναι αδύνατο- για όλους, εκτός από τους ανθρώπους που ήταν εκεί, μπροστά και είδαν τί έγινε με τα μάτια τους. Τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής έρευνας, μόνο αμφιβολίες μπορούν να δημιουργήσουν (και να είστε σίγουροι όλοι οτι ο Κούγιας θα κοιτάξει να εκμεταλλευτεί και το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που βιάστηκε να μας ανακοινώσει τις προάλλες: "Μα δεν είναι δυνατόν να ξέρουμε με βεβαιότητα αν ο πελάτης μου ήθελε να σκοτώσει το νεαρό, αφού δεν ξέρουμε πού σημάδευε όταν τον πέτυχε".)
Αυτό δεν πρέπει να το αφήσουμε να συμβεί. Ξέρουμε αρκετά για το τί έγινε. Τα ξέρουμε από τους μάρτυρες, από τις συνομιλίες των μπάτσων με το κέντρο τους, από τις καταθέσεις των ίδιων των φρουρών, από το χαρακτήρα που δείχνουν με τις απολογίες τους κι από ένα σωρό άλλα πράγματα που τα συζητάμε τόσες μέρες τώρα, δε θα κάτσω να τα ξαναναλύσω. Προτείνω, με όποιο τρόπο μπορούμε, να μην αφήσουμε την Κοινή Λογική (που μόνο κατ' όνομα είναι τέτοια) να υπερισχύσει της ουσιαστικής λογικής και να μην επιτρέψουμε στα σοφιστικά τεχνάσματα του Κούγια να δημιουργήσουν την εντύπωση της μειωμένης ευθύνης για τον πελάτη του.
Να τους κολλήσουμε στον τοίχο.
Ο Κούγιας έχει στηρίξει την υπεράσπιση του πελάτη του στο επιχείρημα που μπορούμε να διατυπώσουμε ως εξής:
"Η σφαίρα εξοστρακίστηκε, άρα ο φρουρός δεν είχε σκοπό να σκοτώσει" (ή είχε σκοπό να εκφοβίσει κλπ, το ίδιο είναι).
Αυτό όμως είναι λογική πλάνη. Από την πρόταση "Η σφαίρα εξοστρακίστηκε" δεν προκύπτει λογικά η πρόταση "ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει". Δεν είναι δυνατόν να αποδείξουμε λογικά την πρόθεση στην αρχή μιας πράξης από το αποτέλεσμα της πράξης.
Αυτό φαίνεται αν αντιστρέψουμε τη φορά του επιχειρήματος: "Ο φρουρός δεν είχε σκοπό να σκοτώσει, γι' αυτό εξοστρακίστηκε η σφαίρα".
Καταλαβαίνουμε οτι αυτό το επιχείρημα είναι παράλογο. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε γιατί εξοστρακίστηκε η σφαίρα. Ξέρουμε όμως οτι όταν κάποιος πυροβολεί δεν πετυχαίνει πάντα το στόχο του. Άρα η σφαίρα μπορεί να εξοστρακίστηκε ενώ ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει, μπορεί ομως και να εξοστρακίστηκε ενώ είχε πρόθεση να σκοτώσει.
Βλέπουμε λοιπόν οτι το γεγονός του εξοστρακισμού της σφαίρας, ή μη, δεν αποδεικνύει τίποτα, επομένως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα, ούτε υπέρ αλλά ούτε και κατά του φρουρού.
Κι όμως, αυτή τη στιγμή, ο Κούγιας αυτό ακριβώς πάει να μας πει. "Η σφαίρα εξοστρακίστηκε, άρα ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει." "Από που καταλαβαίνουμε οτι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει;" "Μα αφού η σφαίρα εξοστρακίστηκε." "Και τί σημαίνει που η σφαίρα εξοστρακίστηκε;" "Προφανώς οτι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει." Το "επιχείρημα" στην πραγματικότητα είναι ένας φαύλος κύκλος. Το ζητούμενο, η πρόθεση του φρουρού, επιχειρείται ν' αποδειχθεί με τη λήψη του ως δεδομένου. Αυτό που στην ουσία μας λέει ο Κούγιας είναι οτι "ο φρουρός δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει, επειδή δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει".
Μαζί του, το ίδιο φαίνεται να πιστεύει κι η κοινή γνώμη. Εννοείται οτι όλοι θέλουμε να μάθουμε τί ακριβώς έγινε εκείνο το βράδυ. Αυτό όμως είναι αδύνατο- για όλους, εκτός από τους ανθρώπους που ήταν εκεί, μπροστά και είδαν τί έγινε με τα μάτια τους. Τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής έρευνας, μόνο αμφιβολίες μπορούν να δημιουργήσουν (και να είστε σίγουροι όλοι οτι ο Κούγιας θα κοιτάξει να εκμεταλλευτεί και το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που βιάστηκε να μας ανακοινώσει τις προάλλες: "Μα δεν είναι δυνατόν να ξέρουμε με βεβαιότητα αν ο πελάτης μου ήθελε να σκοτώσει το νεαρό, αφού δεν ξέρουμε πού σημάδευε όταν τον πέτυχε".)
Αυτό δεν πρέπει να το αφήσουμε να συμβεί. Ξέρουμε αρκετά για το τί έγινε. Τα ξέρουμε από τους μάρτυρες, από τις συνομιλίες των μπάτσων με το κέντρο τους, από τις καταθέσεις των ίδιων των φρουρών, από το χαρακτήρα που δείχνουν με τις απολογίες τους κι από ένα σωρό άλλα πράγματα που τα συζητάμε τόσες μέρες τώρα, δε θα κάτσω να τα ξαναναλύσω. Προτείνω, με όποιο τρόπο μπορούμε, να μην αφήσουμε την Κοινή Λογική (που μόνο κατ' όνομα είναι τέτοια) να υπερισχύσει της ουσιαστικής λογικής και να μην επιτρέψουμε στα σοφιστικά τεχνάσματα του Κούγια να δημιουργήσουν την εντύπωση της μειωμένης ευθύνης για τον πελάτη του.
Να τους κολλήσουμε στον τοίχο.
9 σχόλια:
Χριστούγεννα έρχονται, κάνε ένα ψυχικό και δάνεισε λίγο από το μυαλό σου και στους υπόλοιπους εκεί έξω...
Θα κάνεις μεγάλο καλό -αν και φοβάμαι ότι πολλοί θα καούν λόγω ασυμβατότητας...
Ένας που δεν θα έπρεπε να του επιτρέπεται να δικηγορεί, υπερασπίζεται κάποιον που δεν θα έπρεπε να είναι μπάτσος..
Ανατριχιαστικά γνώριμη η εικόνα της ακαταλληλότητας σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας μας...
Τεράστιες οι πολιτικές ευθύνες, πέρα από τα επιχειρήματα του Κούγια και τα όποια πορίσματα, για τους ανθρώπους που επιλέγουν να στελεχώσουν τέτοια σώματα. Αν μ' έβριζε ένας 15χρονος θα είχα επίγνωση της ηλικίας του που θα μετρίαζε τον όποιο θυμό μου. Πόσο μάλιστα αν ένοιωθα ένα πιστόλι να με βαραίνει.
Τα υπόλοιπα για κατανάλωση, ώστε να τραβήξουν την προσοχή μακριά από τις πολιτικές ευθύνες.
Γιατί άλλαξες την εικονίτσα σου; Την είχα ερωτευτεί την παλιά...
stassa, έκανα το πείραμα. μετέφερα τη συλλογιστική σου σε κάποιους που είχα υποθέσει ότι ασπάζονται τους κούγειους παραλογισμούς και παρατήρησαν, μεταξύ άλλων, ότι λείπει η κατεύθυνση του πυροβολισμού. αν, λένε, είχε φορά προς τα πάνω οπότε και εγινε ο διαβόητος εξοστρακισμός δείχνει πρόθεση εκφοβισμού και όχι δολοφονίας... τρέχα γύρευε, Στάσσα μου. Αν ο άλλος έχει την πρόθεση να δεχτεί τον κούγειο παραλογισμό ως λογική, τι να κολλήσεις στον τοίχο; Το μόμολο; Δε κολλάμε καλύτερα καμιά αφίσσα; Πιο χρήσιμο είναι. :(
Νάρκισσε:
Τί θες να πείς; Οτι έχω μεγάλο κεφάλι!!!;;;; XD
black sylver:
Η καθημερινότητά μας έχει γίνει χυδαία και γραφική και γι' αυτό ευθύνονται κάτι καθήκια σαν το Κούγια. Κι εμείς φταίμε που τους ανεχόμαστε.
Thomas:
Φαίνεται όμως οτι στην εκπαίδευσή τους οι μπάτσοι μαθαίνουν να ταυτίζουνε το πιστόλι τους με το πουλί τους. Κι αυτό δεν τους έμαθε κανείς πότε πρέπει να το κρατάνε μες' το βρακί τους και πότε να το βγάζουνε.
Για την εικονίτσα μου: όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Ακόμη κι ο έρωτας :)
Rose:
Μη μασάς ρε. Πάλι γυρνάνε γύρω από την ουρά τους. Ποιά είναι αυτή "η κατεύθυνση του πυροβολισμού" που θα μας αποκαλύψει την αλήθεια; Είναι α) η διαδρομή της σφαίρας; β) το σημείο όπου ήθελε να στρέψει το όπλο του ο φρουρός; γ)το σημείο όπου στράφηκε τελικά το όπλο; δ) το σημείο όπου ήθελε να κατευθύνει τη σφαίρα του; ε) το σημείο όπου τελικά κατευθύνθηκε η σφαίρα; Γιατί από αυτά, τα μισά δεν αποδεικνύονται και τ' άλλα μισά δεν αποδεικνύουν τίποτα (κυρίως όχι τα άλλα μισά). Τάπωσέ τους, μην τους αφήνεις να παίρνουνε τα πάνω τους- η λογική τους δεν περνάει ούτε στα δικά τους κεφάλια, περιμένουνε να σωπάσεις για να πούνε "άααα, έχω δίκιο λοιπόν."
Στάσσα, από τα δύο μονοπάτια, να πολεμήσεις την ιδεολογία με ιδεολογία και να πολεμήσεις την ιδεολογία με λογική, επιλέγεις το δεύτερο και δυσκολότερο. Πραγματικά ρισπέκτ για το σεμνό ριζοσπαστισμό του μπλογκ σου.
Α και το λέω με αφορμή το κείμενο για τον τρόπο που επιχειρηματολογείς γενικά εδώ ή όταν σε πετυχαίνω σε σχόλια.
Νά ΄σαι καλά, σ' ευχαριστώ. Σεμνή όμως καλύτερα μη με λες και μας ακούσει κανένας... ;)
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα