Οδός Πόθου, Κλουβιά, Μουμπάι. Η Heena Hijra.
Οι Hijras είναι η κάστα των ευνούχων στην Ινδική χερσόνησο. Ντύνονται γυναικεία και δουλεύουν ως πόρνες, ζητιάνες ή χορεύτριες σε γάμους, βαφτίσια και πανηγύρια. Ο Firoze Shakir, είναι Ινδός Σιίτης Μουσουλμάνος που φωτογραφίζει της ζωής τους. Αναδημοσιεύω εδώ μεταφρασμένη μία από τις αναρτήσεις στο μπλογκ του και την φωτογραφία της γυναίκας στην οποία αναφέρεται, όπως είχε την καλωσύνη να μου επιτρέψει. (πολλές) Περισσότερες φωτογραφίες και αναρτήσεις μπορείτε να βρείτε στο μπλογκ του και το άλμπουμ του στο flickr.
Οδός Πόθου, Κλουβιά, Μουμπάι. Η Heena Hijra.
Peela House στην συνοικία με τα κόκκινα φανάρια, στην περιοχή Κλουβιά του Μουμπάι.. η ιστορία των ξεπεσμένων γυναικών.
Εδώ είναι που μένει, ο δρόμος του πόθου που θα ζήσει, θα γεράσει και θα πεθάνει. Όλοι γνωρίζουν το δρόμο, αλλά κανείς δεν αναγνωρίζει τον πόνο τους, τον πόνο των ζωντανών νεκρών. Νωρίτερα εκείνη την ημέρα, έβγαζα φωτογραφίες μέσα από ένα ταξί που προχωρούσε, επειδή οι κάτοικοι αυτού του σκοτεινού και θλιβερου κόσμου δεν θέλουν να τους βγάζεις φωτογραφίες. Τις περισσότερες τις έχουν πουλήσει εδώ για σκλάβες και έχουν κόψει τους δεσμούς τους με τις ζωές και τους συγγενείς τους επειδή η πορνεία είναι ένα επάγγελμα που φέρνει ντροπή.. που δεν έχει την έννοια της αξιοπρέπειας που έχει συνήθως η εργασία. Έκανα πολλές διαδρομές εδώ, μερικές φορές περπατώντας ξυπόλητος και τραβώντας φωτογραφίες κυνηγημένος από τις σκληροπυρηνικές πόρνες και τους νταβατζήδες τους...
Όμως πέρσι γνώρισα μια αισθησιακή σειρήνα.. μία διαφυλική Hijra καλλονή που λέγεται Heena.. γίναμε φίλοι και άρχισα να την επισκέπτομαι πολύ τακτικά... για να απαθανατίσω την ζωντανή της αγωνία. Η Heena με αγαπάει πολύ και οι φήμες λένε οτι την είχε απαγάγει από αυτά τα κλουβιά ένας γηραλέος Ντον που τώρα έχει πεθάνει, μα που την ελευθέρωσε αφού την χόρτασε. Η Heena είναι αυτή που κάνει κουμάντο σ' ετούτο το παζάρι της σάρκας.
Μια μέρα μετά την Ashura είδε το ματωμένο μου κεφάλι στην εφημερίδα Rashtriya Sahara, αμέσως με πήρε τηλέφωνο για να ρωτήσει, με παρακάλεσε να την επισκεφτώ, έτσι κι έκανα.. Η σχέση μας είναι μια εκλεπτυσμένη πλατωνική σχέση, η Heena υποστηρίζει τον αγώνα μου για τις Hijras και λατρεύει την ποίησή μου γι' αυτές.
Η Heena έχει το δικό της διαμέρισμα σε μια πολυτελή συνοικία αλλά ζει στα Κλουβιά.. η γκουρού της, που επίσης λέγεται Laxmi είναι μια πιστή Ινδουίστρια ακόλουθος της Durga Ma. Η Heena νηστεύει το Ραμαζάνι, διαβάζει τις Γραφές και έχει βοηθήσει αυτούς που βρίσκονταν σε ανάγκη.. έχει αποκαταστήσει πολλά νεαρά παιδιά που έρχονται στη Βομβάη για να βρουν δουλειά στο Μπόλυγουντ και καταλήγουν παγιδευμένα στο παζάρι της σάρκας.
Η Heena Hijda έχει φροντίσει τη ζωή της, ακόμη και σήμερα έχει προσφορές για το χέρι της αλλά η Heena περιμένει ακόμη να εμφανιστεί ο Πρίγκηπάς της.. Όταν γνώρισα πρώτη φορά τη Heena, ανέβαινα τα σκαλιά για να τραβήξω την περιοχή των Κόκκινων Φαναριών από ένα παράθυρο ενός σπιτιού για απόμαχες πόρνες στη συνοικία Peela House, με πέρασε κι εμένα για ευνούχο.. μετά γίναμε φίλοι όταν της είπα για την Γκουρού μου, Laxmi Narayan Tripathi.
Αργότερα, η Heena Hijra κι η Laxmi Narayan Tripathi συναντήθηκαν στην εκπομπή του Salman Khans στην τηλεόραση.
Αυτή είναι η αφιέρωσή μου στη φιλία μας.. η ιστορία ενός είδους υπό εξαφάνιση που λέγεται Hijras του Μουμπάι.. Και που τώρα δημοσιεύω.
Οδός Πόθου, Κλουβιά, Μουμπάι. Η Heena Hijra.
Peela House στην συνοικία με τα κόκκινα φανάρια, στην περιοχή Κλουβιά του Μουμπάι.. η ιστορία των ξεπεσμένων γυναικών.
Εδώ είναι που μένει, ο δρόμος του πόθου που θα ζήσει, θα γεράσει και θα πεθάνει. Όλοι γνωρίζουν το δρόμο, αλλά κανείς δεν αναγνωρίζει τον πόνο τους, τον πόνο των ζωντανών νεκρών. Νωρίτερα εκείνη την ημέρα, έβγαζα φωτογραφίες μέσα από ένα ταξί που προχωρούσε, επειδή οι κάτοικοι αυτού του σκοτεινού και θλιβερου κόσμου δεν θέλουν να τους βγάζεις φωτογραφίες. Τις περισσότερες τις έχουν πουλήσει εδώ για σκλάβες και έχουν κόψει τους δεσμούς τους με τις ζωές και τους συγγενείς τους επειδή η πορνεία είναι ένα επάγγελμα που φέρνει ντροπή.. που δεν έχει την έννοια της αξιοπρέπειας που έχει συνήθως η εργασία. Έκανα πολλές διαδρομές εδώ, μερικές φορές περπατώντας ξυπόλητος και τραβώντας φωτογραφίες κυνηγημένος από τις σκληροπυρηνικές πόρνες και τους νταβατζήδες τους...
Όμως πέρσι γνώρισα μια αισθησιακή σειρήνα.. μία διαφυλική Hijra καλλονή που λέγεται Heena.. γίναμε φίλοι και άρχισα να την επισκέπτομαι πολύ τακτικά... για να απαθανατίσω την ζωντανή της αγωνία. Η Heena με αγαπάει πολύ και οι φήμες λένε οτι την είχε απαγάγει από αυτά τα κλουβιά ένας γηραλέος Ντον που τώρα έχει πεθάνει, μα που την ελευθέρωσε αφού την χόρτασε. Η Heena είναι αυτή που κάνει κουμάντο σ' ετούτο το παζάρι της σάρκας.
Μια μέρα μετά την Ashura είδε το ματωμένο μου κεφάλι στην εφημερίδα Rashtriya Sahara, αμέσως με πήρε τηλέφωνο για να ρωτήσει, με παρακάλεσε να την επισκεφτώ, έτσι κι έκανα.. Η σχέση μας είναι μια εκλεπτυσμένη πλατωνική σχέση, η Heena υποστηρίζει τον αγώνα μου για τις Hijras και λατρεύει την ποίησή μου γι' αυτές.
Η Heena έχει το δικό της διαμέρισμα σε μια πολυτελή συνοικία αλλά ζει στα Κλουβιά.. η γκουρού της, που επίσης λέγεται Laxmi είναι μια πιστή Ινδουίστρια ακόλουθος της Durga Ma. Η Heena νηστεύει το Ραμαζάνι, διαβάζει τις Γραφές και έχει βοηθήσει αυτούς που βρίσκονταν σε ανάγκη.. έχει αποκαταστήσει πολλά νεαρά παιδιά που έρχονται στη Βομβάη για να βρουν δουλειά στο Μπόλυγουντ και καταλήγουν παγιδευμένα στο παζάρι της σάρκας.
Η Heena Hijda έχει φροντίσει τη ζωή της, ακόμη και σήμερα έχει προσφορές για το χέρι της αλλά η Heena περιμένει ακόμη να εμφανιστεί ο Πρίγκηπάς της.. Όταν γνώρισα πρώτη φορά τη Heena, ανέβαινα τα σκαλιά για να τραβήξω την περιοχή των Κόκκινων Φαναριών από ένα παράθυρο ενός σπιτιού για απόμαχες πόρνες στη συνοικία Peela House, με πέρασε κι εμένα για ευνούχο.. μετά γίναμε φίλοι όταν της είπα για την Γκουρού μου, Laxmi Narayan Tripathi.
Αργότερα, η Heena Hijra κι η Laxmi Narayan Tripathi συναντήθηκαν στην εκπομπή του Salman Khans στην τηλεόραση.
Αυτή είναι η αφιέρωσή μου στη φιλία μας.. η ιστορία ενός είδους υπό εξαφάνιση που λέγεται Hijras του Μουμπάι.. Και που τώρα δημοσιεύω.
6 σχόλια:
Όπως οι Κατόεϊ (ο συνδυασμός φωνηέντων στο τέλος είναι απρόφερτος από δυτικά στόματα) της Ταϊλάνδης. Μόνο που αυτοί είναι πολύ πιο αποδεκτοί και κοινωνικά λειτουργικοί απ’ ό,τι οι Χίτζρας στην Ινδία. Δεν τους πετάνε στη Δραπετσώνα της Βομβάης, ούτε τους έχουν μόνο για σεξ και χορό.
Σε διαβάζω εδώ και κάποιον καιρό και αναλογίζομαι πόσο δύσκολη θα πρέπει να ‘ναι η ζωή για το τρίτο φύλο. Ένα κοινωνικό φάντασμα. Από τις άπειρες φόρμες που συμπληρώνουμε, τις δημόσιες τουαλέτες, τη νοοτροπία της πλειοψηφίας, παντού υπάρχουν μόνο δύο κουτάκια, «άντρας» - «γυναίκα», και τέρμα.
Φοβερές ιστορίες...
Ξέρεις μερικές φορές, έχω στον νού μου ένα γκέι ζευγάρι που δικαίως ζητάει από την πολιτεία του να τού αναγνωρίσει το δικαίωμα να είναι αναγνωρισμένη η σχέση του με γάμο ή με σύμφωνο. Γράφονται άρθρα επί άρθρων γι' αυτό και καλώς γράφονται, είναι θέμα ισονομίας, ισοπολιτείας, συνταγματικών δικαιωμάτων.
Από την άλλη μεριά βλέπω μια τρανς γυναίκα που ακόμη και σπίτι να θέλει να βρει θα δυσκολευτεί, ο ιδιοκτήτης μπορεί και να την δεί σαν ένα παράξενο φρικιό, βδέλυγμα της φύσης. Που θα πρέπει, αν όχι καθημερινά, πολύ συχνά πάντως, να εξηγεί στον καθένα α-νόητο, τί είναι και τί δεν είναι. Που βρίσκεται στον "αέρα" χωρίς κανένα δικαίωμα και πολύ συχνά στο πεζοδρόμιο.
Η λογική λέει, ότι δεν μπορείς να κάνεις συγκρίσεις, και ότι δεν μπορείς να βάζεις τα πάντα στην ίδια ζυγαριά. Αυτό λέει η λογική. Έλα μου όμως ντέ που δεν βοηθά πάντα, υπάρχουν και οι άλλες αισθήσεις...
Elias:
Οι kathoey, δηλαδή τα ladyboys... όντως αισθάνονται κι αυτές συχνά "τρίτο φύλο" κι έχω ψιλοτσακωθεί με δυτικές τρανσέξουαλς που νομίζουν οτι είναι κάτι μειωτικό να αναφέρεσαι σ' εκείνες μ' αυτόν τον τρόπο, επειδή θα προσβάλλονταν αυτές αν τις έλεγες έτσι.
Η αλήθεια είναι οτι η ιδέα οτι είμαστε γυναίκες, ή άντρες, σύμφωνα με την επιλογή μας, είναι σχετικά σύγχρονη, αν δεις και σε δημοσιεύματα πριν από δυο-τρεις δεκαετίες κάθε είδους λοατ άτομο (όχι οτι γινόταν καμμία διάκριση, εκτός από τοιούτοι/ λεσβίες) αναφερόταν ως "τρίτο φύλο". Κι αυτή με τη σειρά της είναι μια ιδέα που διαδόθηκε στην Ευρώπη κυρίως από τα γραπτά του Magnus Hirschfield (νομίζω). Κοίτα στο "third sex" στη Wikipedia έχει μερικά ενδιαφέροντα (και πάντα peer reviewed!). Πιο πριν... ποιός ξέρει; Υπήρχαν οι ευνούχοι των Ισλαμικών χαρεμιών και οι Γάλλοι της Κυβέλης. Η ιδέα του περάσματος από το ένα φύλο στο άλλο περιβαλλόταν πάντα από ένα μυστικισμό, και μια πρόληψη και πριν από τη σύγχρονη εποχή περιπτώσεις ανθρώπων που "αλλάζανε φύλο" με τη θέλησή τους ή γιατί "έτσι αισθάνονταν" ήταν μάλλον σπάνιες.
Και μετά βέβαια αυτή η πρόληψη γίνεται προκατάληψη και περιθωριοποίηση. Δεν ξέρω αν θα βοηθήσει να υπάρχει και τρίτο κουτάκι, δηλαδή, αν εξακολουθήσει να θεωρείται σαν κάτι αλλοπρόσαλλο και ανώμαλο. Απ' την άλλη, εγώ ας πούμε βολεύομαι μια χαρά με τα δυο μόνο κουτάκια, κι όπως δεν θέλω να ζορίσω κανέναν να στριμωχτεί σ' αυτά, δε θέλω και να με εξορίζουνε κι εμένα στο "τρίτο" που δεν υπάρχει στις φόρμες. Αν και βέβαια αν δεν υπήρχε η πρόληψη κι η προκατάληψη που λέμε, δεν ξέρω, μπορεί και να ήμουν λιγότερο τσαούσα σ' αυτό το θέμα- αλλά προς το παρόν είναι θέμα επιβίωσής μου, κι αυτήν, ε, δεν την διαπραγματεύομαι...
Tales:
Ο κοινός παρανομαστής όμως είναι η προκατάληψη της πλειοψηφίας- αυτή εμποδίζει καί τα δικαιώματα του γκέυ ζευγαριού να αναγνωριστούν, καί αυτά της τρανς και της δυσκολεύει τη ζωή. 'Αλλωστε γι' αυτό μιλάμε για τ' ανθρώπινα δικαιώματα, γιατί προσφέρουν όντως μια λογική βάση πάνω στην οποία μπορούμε να εξισώσουμε την ποιότητα της ζωής όλων μας, χωρίς ν' αναρωτιόμαστε ποιός το αξίζει περισσότερο και ποιός λιγότερο. Όχι επειδή δεν καταλαβαίνουμε οτι υπάρχουν διαφορές, αλλά επειδή συνειδητοποιούμε οτι κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί μόνο του, και κανείς δεν μπορεί να τραβήξει μπροστά αφήνοντας τους άλλους πίσω.
Εεε, για να μην ακούγομαι σαν να προσπαθώ να το παίξω ειδήμων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (έχουμε το Βασίλη μας γι' αυτά :) μου βγήκε αυτό τώρα γιατί προσπαθώ να γράψω ένα μάλλον μπερδεμένο πρόγραμμα, σε γλώσσα Prolog ( := Programming in Logic. Σύμπτωση έ; :) και παρατηρώ οτι πρέπει να φροντίζω να δουλεύουν όλα μαζί, γιατί αλλοιώς δεν δουλεύει τίποτα. Ζόρικο ζογκλερικό αλλά δεν είπε κανείς οτι θα γίνουνε όλα εύκολα... πάντως με τη λογική, μπορείς να καταλάβεις τουλάχιστον αν κάτι είναι εφικτό.
Ναι έχεις δίκιο, έτσι είναι. Απλά κάποια πράγματα συμβαίνουν πιο κραυγαλαία.
Λοιπόν αυτές τις ημέρες, εδώ κι ένα μήνα, παρακολουθώ τις εκλογές στην Ινδία, τη μεγαλύτερη δημοκρατία στον κόσμο, η οποία λειτουργεί όπως πολλοί διαβεβαιώνουν.
Και απορώ πως αυτά που αναφέρονται στην ανάρτηση, όπως και οι κάστες συμβιβάζονται με τη λειτουργία μιας δημοκρατίας.
Η απάντηση νομίζω είναι οτι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, όπως τα αντιλαμβανόμαστε, είναι ένα "plug-in" της δημοκρατίας.
Άλλωστε, αν σκεφτείς και τις πρώτες δημοκρατίες, την Αθηναϊκή ή τη Ρωμαϊκή, η εξουσία του λαού συμβιβαζόταν μια χαρά με την στέρηση των δικαιωμάτων των κατώτερων τάξεών του.
Η δημοκρατία από μόνη της δεν αρκεί για να καταργήσει την κοινωνική διαστρωμάτωση- γιατί δεν χρειάζεται να την καταργήσει. Είναι απλώς μια μορφή πολυαρχίας. Και ο "δήμος" είναι "οι πολλοί", όχι απαραίτητα "όλοι".
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα