Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Οι άγνωστοι Ιερολοχίτες

Σε μια διαδικτυακή συζήτηση, για την αφίσσα του πράιντ, απάντησα στο εξής σχόλιο:

«...κοιτα καλα πισω απο τον τσολια, εκει που λεει Δωδεκανησα, Εσκι σεχιρ, Κυπρος.... ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ αλλα μερη που πολεμησαν κ επεσαν Ελληνες.»


Έτσι:

«Εσύ δηλαδή πιστεύεις οτι στο Εσκι Σεχίρ δεν είχε πούστηδες που πέσανε για την πατρίδα; Σου λένε τίποτα οι λέξεις "ιερός λόχος";»


Ο έτερος σχολιαστής ανταπάντησε:

«Οι λεξεις "Ιερος Λοχος"??? χμμμ αναρρωτιεμαι τι προσπαθεις να μου πεις... αναφερεσαι φυσικα στην φημη οτι ο αρχαιος Ιερος Λοχος απαρτιζοταν απο εραστες. Γελοιο και αμφισβητω αυτες τις "πηγες". Οσες μου παρουσιασεις μπορω κ εγω να σου βρω αλλες τοσες που να λενε το αντιθετο.»


Οπότε κι εγώ αναρωτήθηκα:

«Για τον Ιερό Λόχο, εγώ πηγή έχω τον Πλούταρχο (Πελοπίδας 18, 1-7). Ξέρεις εσύ κάποιαν άλλη;»


Τελείως ειλικρινά γιατί δεν θεωρώ οτι ξέρω κι όλους τους αρχαίους απ' έξω κι ανακατωτά. Αν λέει ο άνθρωπος οτι έχει άλλες πηγές που διαψεύδουν τον Πλούταρχο, κάτι παραπάνω θα ξέρει. Για να αμφισβητεί και κοτζάμ Πλούταρχο δηλαδή, θα πρέπει να ξέρει πολλά παραπάνω. Ο ίδιος ο Πλούταρχος μάλιστα λέει για τον Ιερό Λόχο οτι "κάποιοι λένε..." κλπ. Που σημαίνει οτι μπορεί όντως να υπήρχε κάποιος αντίλογος (και δεν μου κάνει καμμία εντύπωση να υπήρχε και τότε η μερίδα των αυστηρά ετεροφυλόφιλων κομπλεξικών που πίστευαν οτι... ντροπιάζονται οι νέοι τους επειδή αγαπιώνται μεταξύ τους τόσο ωστε να φτάνει το ηθικό τους στο Unbreakable +1).

Προς το παρόν όμως, ο αντισχολιαστής τηρεί ραδιοφωνική σιγή. Δε θα μάθω ποτέ τις πηγές του.

Επί τη ευκαιρία, για την αφίσα, τη βρίσκω όντως προκλητική αλλά για να την διαβάσεις ως "όλοι οι τσολιάδες είναι πούστηδες", ή "όλοι που πέσανε για την πατρίδα ήτανε πούστηδες", θέλει πραγματικά πολύ τράβηγμα. Την δε "ανατρεπτική" πρόκληση από ανθρώπους που διαδηλώνουνε επειδή διεκδικούν την ενσωμάτωσή τους στο κοινωνικό σύνολο με φοροαπαλλαγές και νομικές αναγνωρίσεις τη βρίσκω ελαφρώς άστοχη. Γιατί δεν τ' αφήνουμε για τους επαναστάτες αυτά; Εμείς θέλουμε να παντρευόμαστε και να μας στοχεύει η διαφήμιση κι η φορολογία, όχι να ανατρέψουμε το σύστημα, μην ξεχνιόμαστε ροζ μου σύντροφοι. Άντε γιατί σε λίγο θα μας βγει κι η Παπαρίζου με καμμιά κουκούλα.

5 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger Tales from the other side of town είπε...

Μα μία είναι φυσικά η πηγή, η πλέον αξιόπιστη:
"Ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα - ο μύθος καταρρέει", του μεγάλου, του ύψιστου, του μπουμπούκου Άδωνι Γεωργιάδη.
Μα τί λές τώρα;!
Αμφισβητείς τον μπουμπούκο;

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 στις 6:22:00 μ.μ. EEST  
Ο χρήστης Blogger les_boi είπε...

εγω δεν νομίζω πάντως πως θέλαν να προκαλέσουν, η χρήση εθνικών συμβόλων απ'το πράιντ γίνεται απ'τη 2η (ή 3η) χρονιά του με τον παρθενώνα ρέινμποου σαν λόγκο που είναι το ίδιο εθνικό και τουριστικό σύμβολο όσο και οι τσολιάδες, ίσως που είναι η πρώτη χρονιά που είναι μπαμ το "γκει,λεσβίες,τρανς και αμφισεξουαλικοί" πάνω στη φούστα του τσολιά που κανε τους σιστες να λυσσάξουν γιατί τις προηγούμενες χρονιές ήταν πιο καμουφλαρισμένο με κάτι lgbt και τέτοια, αυτό σου τραβάει κ πιο πολύ το μάτι ας πούμε

τωρα την επανάσταση εσύ που την είδες; οι άνθρωποι λένε πως είναι έλληνες πολίτες και διεκδικούν δικαιώματα για όποιον περιλαμβάνεται σ'αυτην την κατηγορία, από επιχειρηματίες, βουλευτές και μπάτσους ως εργάτες και ανέργους, σου λέει εγω διεκδικώ ισότητα ως έλληνας , ε ο τσολιάς είναι κατεξοχήν σύμβολο του έλληνα, δλδ πόσο πιο καθαρά να το πουν να βάλουν κανα τανκ του ελληνικού στρατού στο αφγανιστάν ή καναν πελάτη τράφικινγκ στη βουλγαρία; η μήπως το λόγκο μασεντόνια ιζ γκρικ με ρέινμποου απόχρωση; εμένα συνεπείς μου φαίνονται δλδ στη διεκδίκηση τους για θεσμική κατοχύρωση
τώρα ψέμματα λένε και δεν λένε, δλδ είναι αλήθεια πως στην ελλάδα ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού ανεξαρτήτως τάξης έχει ομο πρακτικές αλλά οι περισσότεροι ντρέπονται, κρύβονται και τρώνε στη μάπα την ομοφοβία σε καθημερινό επίπεδο-συνήθως ασκώντας την παράλληλα-το αν αυτό σε κάνει πολιτικά πούστη ή γκέη ή λεσβία μάλλον δεν είναι τόσο απλό για μένα
όσο για τον πλούταρχο πιο έγκυρη πηγή θα ναι ο τραγουδιστής για την ομοφυλοφιλία στους έλληνες παρά ο ιστοριογράφος που όσο να πεις τσολιάδες δεν είχε δει---αν κ πάντα έχει πλάκα να τη σπας στους σιστες με την "ομοφυλοφιλία" στην αρχαία ελλάδα
αυτά τα λίγα είχα να πω και αφού τα βγαλα από μέσα μ πάω για διάβασμα

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 στις 6:37:00 μ.μ. EEST  
Ο χρήστης Blogger stassa είπε...

Tales,
Χαχά, δεν τό 'ξερα αυτό... κι έγραψε βιβλίο ολόκληρο για να την πει στον Πλούταρχο;

Les,
Μα βρε σύ, κι εγώ αυτό λέω, "να τ' αφήσουμε αυτά για τους επαναστάτες" (δηλαδή τα προκλητικά, όπως το είδα εγώ, να τ' αφήσουμε να τα κάνουνε οι κουήρ επαναστάτες του φύλου, κλπ), δεν είπα "ας τ' αφήσουμε αυτά για τις επαναστάσεις" (σε φάση "άστην επανάσταση τώρα"). Αυτό ακριβώς λέω, οτι το πράιντ διεκδικεί την καθημερινότητα με όρους καθαρά παραδοσιακού δίπολου. Αυτό που λες κι εσύ και το άκουσα τώρα τελευταία για "θεσμικές" διεκδικήσεις (εγώ πάντως τώρα το άκουσα, είμαι και λίγο βλάχα απ' το Brighton).

Εντάξει, μπορεί να έχεις και δίκιο για την πρόκληση, να το βλέπω εγώ έτσι, λίγο παρανοημένα. Ίσως μ' επηρέασε και που βγήκανε και φωνάζανε οι φασίστες και να μην είχα ερμηνεύσει την αφίσσα ως προκλητική ούτε στο ελάχιστο αν δεν είχε γίνει αυτό. Τέλος πάντων, είπαμε, εγώ είμαι αντιδραστικιά :P (στο φυλάω αμέ).

Τέλος πάντων δεν ήθελα να κράξω και να ξινίσω τα νερά, με το πράιντ είμαι πάντα υπέρ. Έπεσε όμως τώρα σε επεισοδιακό κλίμα γενικώς και τέλος πάντων, εμένα δε με διαβάζουνε και πολλοί μπορώ να λέω ό,τι θέλω.

Θα το χάσω κι αυτό όμως, και θα χάσω μετά και αυτό του Brighton, όπως κάθε χρόνο, στο Ελληνικό είμαι εδώ, στου Brighton είμαι εκεί.

«τώρα ψέμματα λένε και δεν λένε, δλδ είναι αλήθεια πως στην ελλάδα ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού ανεξαρτήτως τάξης έχει ομο πρακτικές αλλά οι περισσότεροι ντρέπονται, κρύβονται και τρώνε στη μάπα την ομοφοβία σε καθημερινό επίπεδο-συνήθως ασκώντας την παράλληλα-το αν αυτό σε κάνει πολιτικά πούστη ή γκέη ή λεσβία μάλλον δεν είναι τόσο απλό για μένα»

Εγώ θεωρώ μάλλον οτι πολιτικά γκέυ κλπ είσαι αν υιοθετείς την κάθε ταυτότητα συνειδητά, τώρα αν κρύβεσαι και φοβάσαι και ντρέπεσαι, δεν νομίζω οτι υπάρχει κάποιος λόγος να σε διεκδικεί το οποιοδήποτε κίνημα ως μέλος του.

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 στις 7:30:00 μ.μ. EEST  
Ο χρήστης Blogger Αιθεροβάμων είπε...

Εντάξει υπό κανονικές συνθήκες δε θα έπρεπε να είναι προκλητική η συγκεκριμένη αφίσα, αλλά όταν είναι γνωστό ότι το πιο συντηρητικό κομμάτι του κόσμου βλέπει τον τσολιά, εκτός από εθνικό σύμβολο, ως σύμβολο της "αντρίλας", ε νομίζω είναι λίγο πολύ γνωστό ότι θα δημιουργηθούν αντιδράσεις. Δε λέω ότι δε θα έπρεπε να είναι έτσι η αφίσα ή ότι εμένα με πείραξε, λέω απλά ότι για αρκετό κολλημένο κόσμο, η υπόνοια ότι ο τσολιάς μπορεί και να τον παίρνει, τους μοιάζει (ηλιθιωδώς) σαν επίθεση στον "εθνικό ανδρισμό" τους. Υπό αυτή την έννοια, ενδεχομένως θα ήταν καλύτερη μια κάποιου τύπου αυτολογοκρισία, δηλαδή να προτιμηθεί κάτι που ρε παιδί μου να μοιάζει λιγότερο απειλητικό ως προς το μέσο ομοφοβικό μαλάκα, ειδικά κιόλας που υποτίθεται εναντίον της ομοφοβίας προσπαθείς να κινηθείς. Βέβαια από την άλλη θα μου πεις, πας να οργανώσεις το gay pride και θα έχεις στο μυαλό σου το μέσο ομοφοβικό μαλάκα; Στην τελική, προκλητικό ξε-προκλητικό, όποιος έχει τη μύγα, έτσι κι αλλιώς θα μυγιαστεί...

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 στις 7:39:00 μ.μ. EEST  
Ο χρήστης Blogger Αιθεροβάμων είπε...

Και ναι Στάσσα, εμείς πάντα μαζί θα τα γράφουμε μου φαίνεται.

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 στις 7:41:00 μ.μ. EEST  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα